


















Dankzij de producten van Ellen is tocht verleden tijd. Het merk levert kwalitatieve oplossingen voor tochtproblemen rondom ramen en deuren. De productie staat in het teken van duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid: Ellen houdt rekening met mens én milieu. Dat zie je onder andere terug in de duurzame materiaalkeuze en het productieproces.
De kwaliteitseisen die Ellen stelt, zijn strenger dan de regels die vanuit de wet opgelegd worden. De belangrijkste reden die het bedrijf daarvoor heeft, is dat ze zich maatschappelijk verantwoordelijk voelt voor haar eigen product en productieproces. Ellen houdt daarom rekening met mens en milieu. Ook innovatie, kwaliteit en ambitie zijn belangrijke kernwoorden, evenals het zijn van een goede partner voor groothandels en de doe-het-zelf markt.
Meer dan 60 jaar geleden begon Jan Dijksterhuis met het succesverhaal van Ellen – toen onder de naam Elton. Het eerste tochtprofiel was een beukenhouten lat met een rubberen afdichting, waarna de markt voor tochtwering geboren werd. Inmiddels heeft het bedrijf een ruim assortiment met functionele, effectieve producten en wordt het afgezet in meer dan 20 landen. In de collectie vind je onder andere de Ellen tochtbanden voor allerlei typen binnen- en buitendeuren en voor ramen. Ook de Ellen valdorpels, aanslagprofielen en Ellen tochtkleppen om je brievenbus goed mee af te sluiten zijn onderdeel van het assortiment van het bedrijf. De fabriek van Ellen bevindt zich in het Groningse Roden.